رسانه ها در قبال فرهنگ و هنجارهای جامعه مسئول هستند
کد خبر: 3946888
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

رسانه ها در قبال فرهنگ و هنجارهای جامعه مسئول هستند

رئیس بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها در قبال فرهنگ و هنجارهای جامعه مسئول هستند، گفت: رسانه ها باید نقش محوری خود در تولید محتوا را ایفا کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز، 21 دی ماه در اختتاميه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با بیان اینکه افق مطبوعات و رسانه ها توسعه کشور و رشد و بالندگی انسان ها بر مدار حق و عدالت است، اظهار کرد: همه به این موضوع باور داریم که رسانه ها در قبال فرهنگ و هنجارهای جامعه مسئول هستند.

وی تصریح کرد: رسانه ها برای ایفای این مسئولیت باید از حیث فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، خودصیانتی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر به عنوان یک رویداد بزرگ رسانه ای این فرصت را در اختیار رسانه های ارزشی و انقلابی قرار داده است تا با خلق تولیدات رسانه ای در جهت آرمان های انقلاب حرکت کنند، افزود: دعوت به صلح، تفاهم، محبت انسان ها به یکدیگر و اميدآفرینی از دیگر اهداف ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر است.

وی با اشاره به تلاش رسانه های استان در طول يک سال گذشته به ویژه ایام شیوع کرونا، گفت: علی‌رغم تلاش زیاد رسانه ها برای مقابله با کرونا، متأسفانه حال خود رسانه ها تعریفی ندارد، زیرا مشکلات اقتصادی رسانه های استان آنها را در وضعیت خوبی قرار نداده است.

پارسا با بیان اینکه کماکان بیمه خبرنگاران به جایی نرسیده است، تصریح کرد: نداشتن امنیت شغلی از دیگر دغدغه های این قشر زحمتکش است.

وی با بیان اینکه ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر با رسیدن 1386 اثر از سراسر استان رشد 19 درصدی محتوای خبری را تجربه کرده است، یادآور شد: ششمین جشنواره ابوذر در 11 محور برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه فعالان رسانه ای استان برای دفاع از کیان فرهنگی و اجتماعی جامعه به استقلال حرفه ای نیاز دارند، خاطرنشان کرد: این استقلال حرفه ای در گرو ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران است.

پارسا، افزایش کیفیت‌سنجی را از دستاوردهای ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر دانست و بیان کرد: رسانه ها باید نقش محوری خود در تولید محتوا را ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha